РИМОКАТОЛИЧКА ЦРКВА

15. новембра 2018.

У римокатоличкој цркви евидентирана су четири значајнија сликарска дела. Рођење Богородице, рад Јожефа Шварца: слика се налази на главном олтару. Цела композиција је грађена у облику положеног слова М. Са десне стране, на ниском постољу приказана је отворена кутија са разним малим стакленим посудама. На левој страни је у другом плану, Јоаким који седи и моли се. Приказан је у профилу, ослоњен на витки, округли мали ампир сто. Десно у даљини, две жене у полуклечећем ставу. Са стране је велика посуда са стопом над којом једна жена држи дете, а друга га полива. Даље, лево, приказана је постеља са четвороугаоним балдахином и на њој Ана, а иза постеље стоји жена и приноси понуде. Десно, дубље, иза постеље налази се мали орман и на њему таблице закона. Горе, на небу је анђео окружен малим анђелима. Светло пада на Богородицу и групу жена. Ана на постељи је такође обасјана, док сенка балдахина покрива њено лице. Цртеж је лаган а тканина веома богата. Видљив је класицистички третман у сликању ентеријера. Ова композиција својим осветљењем и сликарском обрадом детаља непосредно указује на сликарево опредељење за барокно-класицистичку ликовну концепцију.

Богородица са Христом, аутор: М. Климо, који се показује као мајстор који је 1823. године извео одличну реплику једне чисто барокне композиције.

Богородица држи малог Христа, рад је непознатог аутора. Изнад ње су три главе анђела, а цела композиција је барокно остварење.

Четврта слика је рад непознатог аутора, уље на платну. Композиција је подељена у петнаест подједнаких правоугаоних поља, у којима су сцене великих празника и Христовог страдања. Слична је радовима домаћих мајстора који су радили на прелазу XVII у XIX век. Компонована је веома складно, боје су светле, у покрету и линији видљив је утицај барока. По солидности композиције истичу се сцене: Рођење Христово, Вазнесење, Силазак Св. духа, Христос у храму и Бичевање Христа.